倉賀野宿高札場跡

3.6/5 に基づく 5 レビュー

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住所 :

Kuraganomachi, Takasaki, 〒370-1201 Gunma,Japan

Opening hours :
Saturday Open 24 hours
Sunday Open 24 hours
Monday Open 24 hours
Tuesday Open 24 hours
Wednesday Open 24 hours
Thursday Open 24 hours
Friday Open 24 hours
カテゴリ:
街 : Gunma

Kuraganomachi, Takasaki, 〒370-1201 Gunma,Japan
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Ryu T on Google

萩原喜弘 on Google

近くに塾と接骨院があるため、多くの人は存在に全く気付いていないのではないだろうか?私も通り過ぎることが多くなかなか気付かずにいたのである。
Because there are acupuncture and an osteopathic clinic nearby, many people may not realize the existence at all? I often passed by without notice.
Y
Yoshinori Morishita on Google

高札のレプリカがあり、その案内板が建っています。
There is a replica of the Kosatsu, and the information board is built.
中村中 on Google

明治7(1874)年に高札制度が廃止されるまでその役割を担った中山道倉賀野宿高札場跡。 幕府や高崎藩のお触れや禁令などを掲出していた。ここ須賀長太郎家では問屋場も兼ねていた。問屋場もいってみれば役所みたいな所である。レプリカで構わないので各地の高札場がこのように復活してほしいものだ。
The ruins of the Kuragano-shuku Kosatsu hall on Nakasendo, which played that role until the Kosatsu system was abolished in 1874. It posted the touches and bans of the Shogunate and the Takasaki clan. Here at the Suga Chotaro family, it also served as a wholesale store. The wholesale store is like a government office. It doesn't matter if it's a replica, so I hope the Kosatsu halls around the world will be revived like this.
ロン・オッター on Google

明治初期までいわゆる「御触れ」を掲示してました。 掲載内容は殺人・強盗等狼藉の禁止や、切支丹の密告奨励など、様々な木製の札が立ちました。 また、高札を掲げることで、町の自治権の確立を示す事にも繋がったそうです。 ところで、この目的である「法令の制改定を世に知らしめる」という制度、令和の現在もあります。 官報と呼ばれる政府発行の冊子で、明治16年から発行、現在まで続いています。 インターネットやSNSがこれだけ普及した世の中、未だ藁半紙の紙メディアが正式な手段だなんて、時代錯誤では...。
Until the early Meiji era, so-called "touch" was posted. Various wooden tags were posted on the contents, such as prohibition of murder and robbery, and encouragement of Kirishitan's notification. In addition, it seems that raising the Kosatsu also helped to show the establishment of the autonomy of the town. By the way, there is still a system called "Reiwa" that aims to "inform the world of the revision of laws and regulations". This is a government-issued booklet called the Kanpo, which has been published since 1884 and continues to this day. In a world where the Internet and SNS have become so widespread, it is an anachronism that the paper media of straw paper is still the formal means.

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