Izusa-hime Shrine - Miyagi District
3.9/5
★
に基づく 8 レビュー
Contact Izusa-hime Shrine
住所 : | Choja-55 Iidoi, Rifu, Miyagi District, Miyagi 981-0113, Japan |
電話 : | 📞 +8 |
Postal code : | 981-0113 |
Webサイト : | https://www.miyagi-jinjacho.or.jp/jinja-search/detail.php%3Fcode%3D310020352 |
カテゴリ: |
A
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Aki Miyagi on Google
★ ★ ★ ★ ★ |
金
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金上正則 on Google
★ ★ ★ ★ ★ どんと祭と春のお祭り準備
Donto Festival and Spring Festival Preparation
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星
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星果林 on Google
★ ★ ★ ★ ★ 開発のさかんな町にありながら、よくぞ残ってくれました。静けさはいまいちですが、町を守っている感じが、素敵です。
Even though it was in a town where development was easy, it often left behind. The tranquility is not so good, but the feeling of protecting the town is wonderful.
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T
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TAKAHIRO, HikomaOrz火独楽 (ヒコマ) on Google
★ ★ ★ ★ ★ 歴史がある神社です。
It is a shrine with a history.
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M
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Moli Lizhi (茉莉茘枝) on Google
★ ★ ★ ★ ★ ここの境内に大欅がありました。
昭和41年、この欅が火で焼損してしまいました。
それで、伐採し片付けようとしたら、作業に使われた斧が次々と折れるという現象があり、作業にあたった職人二名が不幸にあったといわれています。
この木材を購入した人にも不幸がさわり、ついに木材を社に納めたそうです。
いまも、この木材が境内に残っています。
There was a big keyaki in the grounds here.
In 1966, this keyaki was destroyed by fire.
Therefore, when the trees were cut down and tidyed up, there was a phenomenon that the ax used for the work was broken one after another, and it is said that the two craftsmen who worked on the work were unhappy.
The person who bought this wood felt unhappy, and he finally paid the wood to the company.
This wood still remains in the precincts.
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K
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Kei Nantonaku on Google
★ ★ ★ ★ ★ 平安時代の中頃に編纂された歴史書「延喜式」に記載されている由緒ある神社です。現在、神社がある場所には、かつて九門長者という大地主が住んでいたといわれており、多くの伝説が残されています。
It is a historical shrine described in the history book "Engi-shiki" compiled in the middle of the Heian period. Today, it is said that the landowner named Kyumoncho was once living in the place where the shrine is located, and many legends remain.
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Y
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Yasuhiro on Google
★ ★ ★ ★ ★ 延喜式神名帳の陸奥國宮城郡の項に、伊豆佐賣神社と記載のある式内社。
御祭神は伊豆佐比賣命(または溝咋比咩)となっていて、社伝によると創建は天武天皇の御代と伝わる古社。
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鎮座地は周辺を見下ろす小高い丘の上。
この丘は長者屋敷とよばれていて、坂上田村麻呂の伝承が残る。
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伊豆佐比賣命(延喜式神名帳には伊豆佐賣となっているが)はどのような神様なのかはっきりとしていないが、出羽國の由豆佐賣神社(鶴岡市の式内社で、溝樴姫命を祀る)と同様に温泉の神ではないかという説、また、鎮座地の字が飯土井であることから「飯豊」であり、穀物生産の神ではないかという説もある。
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写真にあるように、この場所には九門長者という者の屋敷があった場所との伝承がある。
要約すると、この長者の召使に紀伊の公家の斎大納言の娘がいた。姫は伊勢詣りの帰りにさらわれて、この長者に売られた。
名前は悪玉(あくだま)と言った。さらわれた際に観世音菩薩に普通の人には醜く見え、高貴な人にはもとの美しい姿にみえますように、と祈願していた。蝦夷征伐のために長者の屋敷に立ち寄った坂上田村麻呂はこの姫を見染めて、男児を産み、その後、悪玉と男の子は坂上田村麻呂に会うために都に行き、男児は二代目の田村麻呂になったという。
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このような伝承は東北には多い。坂上田村麻呂が苅田麻呂の場合もあるし、悪玉は阿久玉姫、飽玉姫だったりもする。
Shikinai-sha, which is listed as Izusa-hime Shrine in the section of Mutsu-Kuni Miyagi-gun in the Enki-shiki Shinto shrine.
The deity is Izu Shirayamahime (or Mizokui Shrine), and according to the shrine, it was founded as an old shrine that is said to be the reign of Emperor Tenmu.
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The seating area is on a small hill overlooking the surrounding area.
This hill is called Choja Mansion, and the tradition of Sakanoue Tamura Maro remains.
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It is not clear what kind of god Izu Sabisanmei (although it is Izu Sasai in the Enki-shiki Shinto shrine), but the Yuzu Sasai Shrine in Dewa Province (in Tsuruoka City's Shikinai Shrine) There is also a theory that it is a god of hot springs as well as a god of hot springs (which enshrines Tsuruoka Himemei), and that it is a god of grain production because the character of the enshrined place is Iidoi.
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As you can see in the photo, there is a tradition that this place was the place where the mansion of a person named Kyumoncho was.
In summary, this elder servant had the daughter of Saidainagon, a Kuge official. The princess was kidnapped on the way home from Ise and sold to this elder.
The name was bad. When he was kidnapped, he prayed that the Kanzeon Bodhisattva would look ugly to ordinary people and look beautiful to noble people. Sakanoue Tamura Maro, who stopped by the mansion of the chief to conquer Ezo, saw this princess and gave birth to a boy, after which the bad guy and the boy went to the capital to meet Sakanoue Tamura Maro, and the boy became the second Tamura Maro. That is.
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There are many such folklore in Tohoku. In some cases, Sakanoue Tamura Maro is Karita Maro, and the bad guys are Akutamahime and Satamahime.
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ma icchi on Google
★ ★ ★ ★ ★ 2022年3月訪問。とにかく道路から入りにくい、畑の隅にようやく駐車。長者伝説の場所ですが、寂しげな様子。狛犬もなく、かろうじてお賽銭をあげる。そばにはお稲荷さんがあり、人の参拝が篤いようです。鹽竈神社につながる社として、歴史ある社として、末永く残ってほしいです。
Visited in March 2022. Anyway, I finally parked in the corner of the field, which is difficult to enter from the road. It's a legendary place, but it looks lonely. There is no guardian dog, and I barely give a gift. There is Inari-san by the side, and it seems that people are worshiping seriously. I hope that it will remain as a historical company for a long time as a company connected to Shiogama Shrine.
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