Toyokawainarijinja Hikawa Shrine - Wako

3.1/5 に基づく 8 レビュー

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住所 :

3 Chome-27 Shirako, Wako, Saitama 351-0101, Japan

Postal code : 351-0101
カテゴリ:

3 Chome-27 Shirako, Wako, Saitama 351-0101, Japan
五月丑 on Google

白子川に面した、武蔵野台地の上に位置していて、隣の南市場いこいの森からは、対岸の成増の街が一望できます。
Located on the Musashino Plateau facing the Shirako River, the neighboring South Market Ikoi no Mori overlooks the city of Narimasu on the opposite bank.
いわさきけんじ on Google

高台の上の神社です❗見晴らしが いいですね❗少しこわいかな(笑)
It is a shrine on a hill ❗ The view is It's good ❗ I'm a little scared (laughs)
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10の32乗 on Google

急な階段を上った所にあります。坂道を回り込むと、別の入口もあります。鳥居とお社の他、三猿の彫刻がある庚申塔や石碑もありました。
It is located up the steep stairs. If you go around the slope, there is another entrance. In addition to the torii and the shrine, there was also a Koto tower and a stone monument with sculptures of the three monkeys.
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sota on Google

昔から変わらない場所です 1990年代前半、近所の子ども達の間ではクワガタやカブトムシが捕れる場所として知られていました
It's a place that hasn't changed since ancient times In the early 1990s, it was known as a place for stag beetles and beetles to be caught by children in the neighborhood.
C
Coyote Tango on Google

豊川稲荷神社は白子村字市場(現在の和光市白子の一部)周辺の氏神さまで、通称「市場稲荷神社」。白子熊野神社が管理する神社(境外末社?)です。「埼玉の神社」によれば明治40年に坂上の諏訪神社、牛房の八雲神社と当社の境内社である氷川神社と共に熊野神社へ合祀されたが社地は残されたそうです。氷川神社は現在では当社の社殿に合祀されています。周囲は「南市場いこいの森」公園となっています。
Toyokawa Inari Shrine is known as “Shiki Inari Shrine” to the shrines around the Shirako Village character market (now part of Shiroko, Wako City). It is a shrine managed by Shirako Kumano Shrine. According to "Saitama Shrine", it was enshrined in Kumano Shrine together with Sakagami Suwa Shrine, Ushibo Yakumo Shrine and Hikawa Shrine, which is the company's precinct shrine, in 1907, but the company land was left. Hikawa Shrine is now enshrined in our shrine. The surrounding area is the “Minami Market Ikoinomori” park.
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marumegane on Google

丘の上にある神社で、かなりの急坂を上ったうえに、さらに冗談のような急過ぎる階段が待ち構えており、足腰の弱い者には過酷な参拝環境となっています。 社殿は、小振りながら、木組みが見事でシルエットが美しく画になります。 5月後半に赴いたところ、カラスがやって来て電線から神社前に立つこちらを凝視。鳥居を潜ると警告鳴き(「カッ、カッ、カッ」という早く短く繰り返す鳴き方)を始め、それでも進もうとすると、もう一羽もやって来て前方の枝にとまり警告鳴き。今度はさっきのカラスが頭上の木に移動して来て、警告鳴きと共に枝を嘴でつつき音を立て始め、その様子をしばらく見上げていると、遂には何本も小枝を引きちぎって落としてくる始末。あまりに必死に進行を妨げようとするので、敢え無く退散。繁殖期なのできっと境内で子育て中なのでしょう。この時期の参拝は避けた方が良いようです。
At the shrine on the hill, you have to climb a fairly steep slope and wait for a joke-like steep staircase, making it a harsh worshiping environment for those with weak legs. Although the shrine is small, the wooden structure is beautiful and the silhouette is beautiful. When I arrived in the second half of May, a crow came and stared at the electric wire standing in front of the shrine. When you dive under the torii, you will hear a warning cry (a quick and repeated squeak called "ku, ku, ku"), and when you try to proceed, another bird comes and stops at the branch in front and warns you. This time, the crow just moved to the tree above and started to pluck the branches with a warning cry and make a noise, and after looking up for a while, I finally tear off many twigs and drop it. Clean up. He desperately tries to hinder his progress, so he dared to leave. It's a breeding season, so I'm sure I'm raising children in the precincts. It seems that you should avoid worshiping at this time.
神山博光 on Google

神社がある場所は地理的に白子台地と呼ばれる場所のはずれにあたるため、登ってお参りするのはたいへんだけど、それなりに見晴らしはいいと思う。参拝の時にお賽銭を入れますよね。このお賽銭は参拝方法を記した本によると「神恩に報いる」とか「神へのお礼」という意味があるとしているんだけど、祈願する前に行う儀式なのに神恩に報いるというのはおかしいですよね。人によっては「賽」の字を用いるせいか(賽の河原)を連想して「三途の川の渡し賃を先払いしている」なんて考えてる人がいるらしいけど、これは論外。古代では祈願する前に「お清め」としてお米を撒いていたそうで、その散米が「富本銭」や「和同開珎」が登場すると、それらの銅銭を撒くようになったそうです。つまり、お賽銭は清めの儀式が変化したものであり、神恩に報いるのは、願いが叶ってから行う返礼のことだから、お賽銭とは別なんです。
The place where the shrine is located is geographically outside the area called the Shirako Plateau, so it is difficult to climb and visit, but I think the view is good. You donate money when worshiping. According to the book describing how to worship, this offer is said to mean "return to God" or "thank you to God", but it is a ceremony performed before praying It is wierd, is not it? It seems that some people think that they are using the word "sai" (Sai ​​no Kawara) and think that "pay the wages of the Sanchu River in advance", but this is out of the question. It seems that in ancient times, rice was scattered as `` purification '' before praying, and when the scattered rice appeared `` Tomimoto Sen '' or `` Wado Kaichin '', it began to sow those copper coins is. In other words, offering is a change of the ritual of purification, and rewarding God's favor is a return that is made after the wish is fulfilled, so it is different from offering.
安西克年 on Google

崖の途中にある小さな神社。ちょうどベルクの裏辺りに位置します。階段を登ってお参りする感じです。何かの記念碑もありました。
A small shrine in the middle of a cliff. It is located just behind Berg. It's like climbing the stairs. There was also some kind of monument.

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