ジョン万次郎の墓

4/5 に基づく 7 レビュー

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住所 :

Zoshigaya, Toshima City, 〒171-0032 Tokyo,Japan

カテゴリ:
街 : Tokyo

Zoshigaya, Toshima City, 〒171-0032 Tokyo,Japan
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残念ながら花は生けられていなかった。 居酒屋で店名に使っていたように思うが、毎日生けて欲しいな!
Unfortunately the flowers were not arranged. I think it was used as the store name at an izakaya, but I want you to be alive every day!
荒川トラム on Google

地元の高知県土佐清水市では大河ドラマを「ジョン万次郎」にのキャンペーンの署名募集中です、何れ決まるかも知れませんね?
In Tosashimizu City, Kochi Prefecture, we are looking for a signature for the Taiga drama "John Manjiro", may it be decided anyway?
S
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ジョン万次郎(ジョン まんじろう) 1827年1月27日〈文政10年1月1日〉 - 1898年〈明治31年〉11月12日 江戸時代末期(幕末)から明治にかけてアメリカ合衆国と日本で活動した日本人。土佐国(現・高知県)出身。 ジョン万次郎という呼称は、1938年(昭和13年)に第6回直木賞を受賞した『ジョン萬次郎漂流記』(井伏鱒二)で用いられたことで広まったもので、それ以前には使用されていない。 日米和親条約の締結に尽力し、その後、通訳・教師などとして活躍した。
John Manjiro January 27, 1827 -1898 November 12, 1827 Japanese who worked in the United States and Japan from the end of the Edo period (the end of the Edo period) to the Meiji era. Born in Tosa (now Kochi prefecture). The name John Manjiro was widely used in 1938 (Showa 13) in the 6th Naoki Prize-winning "John Manjiro Hiryuki" (Mr. Ibushi), and was used before that. Absent. After working hard to conclude the Japan-US Treaty of Peace and Amity, he later worked as an interpreter and teacher.
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ジョン万次郎が、Good morning を「善き朝でござる」と訳していたと教えてくれたのは、中学時代の英語の先生でした。それがきっかけとなって、井伏鱒二(いぶせますじ)の『ジョン萬次郎漂流記』を読んだ記憶があります。 その万次郎からは、土佐清水、漂流、鎖国、捕鯨船、サンドウィッチ諸島(ハワイ)、人種差別、英語、航海術、ゴールドラッシュ、琉球(沖縄)、河田小龍、ペリー提督、咸臨丸、ウェブスター辞書、などなどの単語が関連的に浮かんで来ます。 万次郎は、捕鯨を通じながら、大海原を縦横無尽(思う存分)に航行できる遠洋航海術を習得した唯一の日本人だったと言えるでしょうか。そこには、ホイットフィールド船長の隣人愛(キリスト教倫理の根本原理)からくる、我が子のように育ててくれた深い愛情があったからこそのような気も致します。 最近のニュースによりますと、日本は国際捕鯨委員会(International Whaling Commission; IWC)を脱退すると報じられていましたね。その可否論は別にして、今後は、南氷洋での調査捕鯨ができなくなり、排他的経済水域内のみでの商業捕鯨になるわけです。 そんな日本に対して、反捕鯨国は「海洋生態系保護のため、あらゆる捕鯨を中止することを望み続ける」としています。 人間が生きていくためには動物の捕食が必須ですが、そこには動物愛護精神との矛盾が常につきまとっています。ですから、その両者の落としどころは、大雑把に言って「乱獲をしない」という線引きでしょうか。しかし、鯨肉を食べない国にしてみれば、愛護精神のみを主張して「一頭たりとも捕鯨するな」を当然の理としたくなるわけです。この辺の相違が、需要が低迷していると言えども日本人の食文化を守らなくてはならずの理由で、国際協調に心苦しさを持ちながらも脱退に踏み切ったのでしょう。 漂流していたジョン万次郎が偶然にも捕鯨船に助けられたのは、当時(1841年)のアメリカは世界一の捕鯨大国で、太平洋上に700隻とも言われている捕鯨船が団を成して航行していたからです。その目的は、食用捕鯨ではなく、燈油を鯨から得るための商業捕鯨です。その方法は、鯨を甲板に上げてからブツ切りに解体し、肉と骨はそのまま海に捨てて、皮下脂肪と脳油を大釜でグラグラ煮て油を抽出するのです。一頭からは150樽ほど採れたとも言われています。 ペリー提督がフィルモア大統領の親書を携えて日米和親条約を迫ってきたのも、この捕鯨業推進のための政策だったのです。 その捕鯨大国アメリカは、1859年にペンシルベニア州で石油が発見されてから、燈油を石油採掘に切り替えて捕鯨業は段々と衰退していきます。1900年頃には終局を迎えました。 こうして、アメリカの捕鯨史を概観してみても、当時は燈油を得るための捕鯨に何の規制もなく、およそ80年間は乱獲とも思える所業をしていたにもかかわらず、石油国になるやいなや「捕鯨禁止」を世界に提案してIWCに大きな影響を与えているのです。 この様な自国の歴史を棚に上げておいて、食用捕鯨を古(いにしえ)から営んできた日本の食文化を、いわば野蛮国呼ばりするのはいかがなものかと言いたくもなりますね。 ジョン万次郎を漂流から助け、かつ、育ててくれたことには、同じ日本人として感謝いたしますけど、日米和親条約の精神は何だったのでしょうか。 雑司ヶ谷霊園で眠っているジョン万次郎は、この辺の事をどう思っているでしょうね。墓参をお勧めいたします。
It was an English teacher in junior high school who taught that John Manjiro translated "Good morning" to "Good morning." That led me to remember that I read Ibushi Masuji's "John's Jiro drifting story." From that Manjiro, Tosashimizu, drifting, secrecy, whaling ship, Sandwich Islands (Hawaii), racism, English, navigation, Gold Rush, Ryukyu (Okinawa), Koryu Kawada, Perry Admiral, Rinrin Maru, Webster Dictionary, Words such as are floating in a related way. Can you say that Manjiro was the only Japanese man who had learned ocean-going navigation techniques that allows him to navigate freely through the ocean, through POWs? I feel that there is a deep love that has been brought up like a child, coming from Captain Whitfield's neighbor love (the fundamental principle of Christian ethics). According to recent news, Japan was reported to withdraw from the International Whaling Commission (IWC). Apart from whether or not that is the case, in the future, it will become impossible to conduct research whaling in the Southern Ocean, and will become commercial whaling only in the exclusive economic zone. In response to such Japan, the anti-whaling countries have stated that "we hope to stop all whaling for the protection of marine ecosystems." Predation of animals is essential for human beings to live, but there is always contradiction with the animal welfare spirit. So, the point of both sides of the line is, roughly speaking, a line that "does not overgrow". However, in a country that does not eat minced meat, it is only natural to make "a single captive don't get captive" just by asserting a protective spirit. Even if demand is low, the difference in this area is why we have decided to withdraw despite the fact that we have a heartwarming international coordination because we have to protect the food culture of the Japanese people. At the time (1841), the United States was the world's largest prisoner of war, and it was the world's largest prisoner of war (January 1941) that the wandering John Manjiro was accidentally rescued by a whaling boat called 700 on the Pacific Ocean. Because they were sailing. The purpose is not for food captives but for commercial captives to get soy sauce from whales. The method is to raise the ax to the deck and dismantle it into butts, discard the meat and bones in the sea as it is, and simmer the subcutaneous fat and brain oil in a cauldron to extract the oil. It is said that about 150 barrels were taken from one. It was also a policy to promote the POW industry that Admiral Perry brought the President's Letter of President Fillmore to urge the Japan-US Peace Treaty. After the oil was discovered in Pennsylvania in 1859, the large POW country switched from soy sauce to oil and the POW industry gradually declined. The end was reached around 1900. Thus, if you look at the history of American whaling, at that time there were no restrictions on whaling to obtain soy sauce, and even after about 80 years it would seem to be an overfishing, but it would become an oil country We are proposing to the world "No POW" as soon as possible, which has a major impact on the IWC. With such a history of their own on the shelf, I would like to say how to call the Japanese food culture that has been engaged in food-whaling since ancient times, so to speak, as a wild country. I am grateful to the same Japanese for helping and raising John Manjiro from drifting, but what was the spirit of the Japan-US Peace Treaty? John Manjiro sleeping in the Zoshigaya cemetery, what do you think of things in this area? We recommend grave visits.
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◆お墓 ・有名人らしい少し大きめの敷地に存在するお墓です ◆小笠原 いろいろと有名ですが、私が特に印象に残るのは・・・ 小笠原の日本帰属を決定付けた事柄に大きな影響を与えた人物ということ☆ ◆お参り その他、冒険をしたかのような波乱ともいえる人生を過ごした姿を想像しながら手をあわせて参りました。
◆ Grave ・ It is a grave that exists on a slightly larger site that seems to be a celebrity. ◆ Ogasawara It's famous, but what impresses me most is ... The person who had a great influence on the things that determined Ogasawara's attribution to Japan ☆ ◆ Visit In addition, I have joined hands while imagining how I spent a turbulent life as if I had an adventure.

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