Shiratama Inari Daimyojin - Shibuya City
3.3/5
★
に基づく 7 レビュー
Contact Shiratama Inari Daimyojin
住所 : | 1 Chome-43-7 Nishihara, Shibuya City, Tokyo 151-0066, Japan |
Postal code : | 151-0066 |
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Kazuhisa Takeda on Google
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ten mako on Google
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Yoshihisa on Google
★ ★ ★ ★ ★ 住宅街の一角にあるお稲荷さんです。鳥居が美しいです。
It is Inari in the corner of a residential area. The torii is beautiful.
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ひ
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ひっきー on Google
★ ★ ★ ★ ★ 稲荷神社は、何処も鳥居がいっぱい有る
Inari Shrine has a lot of torii gates everywhere
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Hisataka Goto on Google
★ ★ ★ ★ ★ セキセキ稲荷大明神とも呼ばれます。神社の屋根を貫いたご神木が印象的です。
また小社にしては奉納鳥居⛩が多くあります。
It is also called Sekiseki Inari Daimyojin. The shinboku that pierces the roof of the shrine is impressive.
Also, for a small shrine, there are many dedication torii gates.
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M
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Miwa on Google
★ ★ ★ ★ ★ 2017/10/1
代々木郵便局近くちょっと裏手にある白玉稲荷神社。
鳥居が5連になっている先に井戸(笑)
狭い敷地内に作られてます。
雰囲気はあるだけに、少し手入れされてない感じが残念かも。
2017/10/1
Shiratama Inari Shrine is a little behind the Yoyogi Post Office.
Well where the torii gate is 5 (laughs)
It is made in a small site.
It may be disappointing that the atmosphere is a little unmaintained.
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合
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合同会社ミックス・カール(Rujuna) on Google
★ ★ ★ ★ ★ 昔このあたりは幡ヶ谷と合わせた代々幡村であったそうです
また、幡ヶ谷は代々木や中野新橋のあたりまで広がっていたようです
やはり、このあたりは古代にハタの村だったのではないかと思ってしまいます
つまり幡ヶ谷の幡は秦であり、東京の秦氏のルーツは相模〜秦野にあるようです
3世紀の応神朝に百済の人たちを率いて帰化した弓月君を始祖とする人たちです
九州の島津氏もその流れにあるようです
島津氏といえば日の丸の発祥に関わる島津斉彬が有名です
古代の豊島氏達も九州の人たちです
その豊島氏から江戸氏や渋谷氏が出てきました
石神井川流域の氷川神社は豊島氏が勧請したともいわれています
ヤマトタケはホツマツタヱでは自分がスサノオの生まれ変わりと自覚してヒカワの神を祀ったのが氷川神社の始まりであり、大宮の誕生であると考えられます
ところで諏訪神社は事代主神を祀りますが、同時に大物主大神もセットです
出雲族と秦氏も同じように分けられません
ヤマトタケルの祀ったヒカワの神は大宮の神です
それがオオミヤノメという大宮の氷川神社で祀られる神であり
杉並区の大宮八幡宮では白幡(白秦)神社と並ぶ形で祀られています
清和源氏の姫神と言ってよいと思います
それが稲荷であり、中でも最も力の強いのが白狐です
その白狐は大宮八幡宮の白幡神社(源義家)と関係しているようです
白玉稲荷は源義家に霊的な玉を渡したことが宝仙寺の由緒にも見えます
また、代々木公園の隣の代々幡八幡にある御由緒には、宝珠の玉をもたらしたのは「鎌倉の八幡」とあります
つまり、鶴岡八幡宮ですね
大宮八幡宮も鶴岡八幡宮も勧請されたのは石清水八幡宮であり宇佐神宮ではありません
ですから男神の勧請がメインであり、姫神の勧請ではなかったのです
その姫神に当たるのが伏見稲荷大社でも祀られる「オオミヤノメ」と考えられます
また、オオミヤノメは主に京都で祀られます
最初に祀ったことがわかるのは崇神天皇7年で、その後「丹波道主命」という人が祀ってます
丹波道主命(たんばのみちぬし)は第九代開化天皇の孫とされています
全国でも開化天皇を祀る珍しい神社が京都の亀岡にあります
その社のつくりは「出雲族」に共通されるような五角形の石柱が印象的です
社殿には崇神天皇10年に丹波道主命が「崇神天皇の父である開化天皇」を祀ったとあります
出雲族がリスペクトした五柱の神は天照大神、倉稲魂命、大己貴命、少彦名命、埴安媛命です
倉稲魂命は稲荷神です
崇神天皇と開化天皇は兄弟とする説もあります
どちらもオオモノヌシです
その大物主大神の神がかりがあった人たちが大和につくった日本最初の神社が三輪山を神体とする大神神社であり、古代には少彦名を石の祭祀場に呼び出していたようです
大国主命はその時に生きて少彦名の啓示を受けていたと考えられます
大国主はものすごいシャーマンだったのでしょう
大物主大神は大国主命の幸魂、奇魂であることを神示されたようです
一霊四魂の神道観から言えばつまり「和魂」のことです
幸魂が男神の面であり奇魂が女神の面と考えることもできます
本来は不即不離でしょうから切り離せないものですが
その場合、櫛稲田姫の櫛は「奇魂」であり稲荷となります
奇魂はその奇妙な字を当てられているように「不思議な力」ですから、託宣を与える働きもあります
例えば平将門の伝記には菅原朝臣(八幡神)が神がかった遊女より新皇となるべく神命が下されたとあります
これもそうした働きです
同じように源義家にも白玉稲荷が神がかり神託をくだすのです
ここ白玉稲荷は代々木八幡の末社境外として祀られています
やはり重要な関係者は源頼義・義家です
全国の白旗神社では源頼朝が多く祀られているようです
頼朝は義家を源氏の武神として崇めていたかもしれません
また、清和源氏の多田満仲や陽成天皇といった血を辿っていけば皇族につながります
蘇我氏も初期の皇族ですが、百済や新羅の人だとする説があります
蘇我氏は6世紀に仏教を取り入れましたが、その仏は百済から送られてきました
しかし経典と仏像だけで僧侶がいなかったのです
そのため新羅からの仏教思想(北魏経由)が取り込まれたようです
日本に見られる磨崖仏や麒麟や妙玄信仰といった仏教はそうした道教思想に染められた「格義仏教」です
その新羅の流れで清和源氏があるのです
それが新羅三郎である義家の弟です
他にも賀茂次郎が兄弟ですから「カモの人たち」でもあります
蘇我氏や中臣氏、藤原氏といった人たちと深く関わるカモの人たちがエビスと呼ばれた代々の火雷神(大物主大神)カモの神がかりであり、事代主神は大国主の二代目です
その事代主神(大物主大神)が諏訪神社の神となっていて、建御名方命(タケミナカタ)という御子神です
そして大物主大神はスサノオでもあります
大物主大神の奇魂となるのが稲荷であり、スサノオの妻神なのです
その男女(幸魂・奇魂)が陰陽揃って大物主大神(和魂)となり、天照大神(荒魂)とセットになるのです
これが皇室に今も祀られる「韓の神」と「蘇の神」のニ神ではないでしょうか
「韓の神」が大物主大神、
「蘇の神」が天照大神です
ところで古代からの道教思想で女性は「水」や「陰」、「月」といった象意があります
陽を受け止める意味でも古来シャーマンは女性が多かったのではないでしょうか
お釈迦様や孔子様を産んだ女性もシャーマン体質だったようです
邪馬台国の卑弥呼や二代目の台与もそうだったように、女性には「ヒメ」られた力があるようです
古事記に見られるようにスサノオに何度も過酷な試練を与えられた大国主は、スサノオの娘のスセリヒメに何度も助けられて駆け落ちしたのです
それもクシイナダヒメ(ヒカワ・オオミヤノメ)の「櫛」で現される奇なる働きであり、その正神(蘇=素)の使いが最も力の強い白狐と言われるのです
白玉稲荷はまさに皇室に影響を与えてきた正神(素尊=スサノオ)の白狐であると言えましょう
It seems that this area used to be Yoyohata Village together with Hatagaya.
In addition, Hatagaya seems to have spread to around Yoyogi and Nakano Shimbashi.
After all, I think that this area was a grouper village in ancient times.
In other words, Hatagaya's Hata is Hata, and Mr. Hata's roots in Tokyo seem to be in Sagami-Hadano.
They are the ancestors of Yuzuki, who was naturalized by leading the people of Baekje in the Ojin dynasty of the 3rd century.
Mr. Shimazu of Kyushu seems to be in the same flow.
Speaking of Mr. Shimazu, Shimazu Nariakira, who is involved in the origin of the Hinomaru, is famous.
The ancient Toshimas are also from Kyushu.
Mr. Edo and Mr. Shibuya came out from Mr. Toshima
It is said that Mr. Toshima solicited the Hikawa Shrine in the Shakujii River basin.
Yamatotake is thought to be the beginning of Hikawa Shrine and the birth of Omiya when he realized that he was a reincarnation of Susanoo and worshiped the god of Hikawa in Hotsuma Tsutae.
By the way, Suwa Shrine enshrines Kotoshironushi, but at the same time, the big lord Oomiwa is also a set.
Izumo and Hata cannot be divided in the same way.
The god of Hikawa enshrined by Yamato Takeru is the god of Omiya
That is the god enshrined at Hikawa Shrine in Omiya called Omiyanome.
At Omiya Hachimangu in Suginami Ward, it is enshrined alongside the Shirahata Shrine.
I think you can call it Seiwa Genji's Himekami.
That is Inari, and the most powerful one is the white fox.
The white fox seems to be related to the Shirahata Shrine (Minamoto no Yoshiie) in Omiya Hachimangu.
It seems that Shiratama Inari gave a spiritual ball to Minamoto no Yoshiie in the history of Hosenji Temple.
Also, in the history of Yoyohata Hachiman next to Yoyogi Park, it is said that "Kamakura Hachiman" brought the jewel ball.
In other words, it's Tsurugaoka Hachimangu.
Both Omiya Hachimangu and Tsurugaoka Hachimangu were solicited by Iwashimizu Hachimangu, not Usa Jingu.
Therefore, the solicitation of the god was the main, not the solicitation of the princess.
The princess is thought to be the "Omiyanome" enshrined at Fushimi Inari Taisha Shrine.
In addition, Omiyanome is mainly enshrined in Kyoto.
It was in the 7th year of Emperor Sujin that he first worshiped, and after that, a person named "Tamba no Michinushi" worshiped.
Tanba no Michinushi is said to be the grandson of the 9th Emperor Kaika.
There is a rare shrine in Kameoka, Kyoto that enshrines Emperor Kaika in Japan.
The structure of the company is impressive with pentagonal stone pillars that are common to the "Izumo zoku".
It is said that in the 10th year of Emperor Sujin, Tanba no Michinushi enshrined "Emperor Kaika, the father of Emperor Sujin."
The five pillar gods that the Izumo zoku respected are Amaterasu Okuninushi, Kurana Tamashii, Omi Takashi, Oohiko Meimei, and Ukanomitama.
Kurana Tamashii is Inari God
There is also a theory that Emperor Sujin and Emperor Kaika are brothers.
Both are Omononushi
The first shrine in Japan built in Yamato by the people who had the gods of the big lord Oomiwa was the Oomiwa Shrine with Mt.
It is probable that Okuninushi was alive at that time and received the revelation of Sukuna bi kona.
Okuninushi must have been a tremendous shaman
It seems that Oomiwa-Jinushi was shown to be the happy soul and strange soul of Okuninushi.
From the perspective of Shintoism of one spirit and four souls, it means "Japanese soul".
You can think of the happy soul as the face of the god and the strange soul as the face of the goddess.
Originally, it would be inseparable, so it is inseparable.
In that case, Kushinadahime's comb is a "strange soul" and becomes Inari.
Since the strange soul is a "mysterious power" as if it was hit by the strange character, it also has the function of giving a decree.
For example, in the biography of Taira no Masakado, it is said that Asaomi Sugawara (Hachiman God) was given a divine order to become a new emperor by a god-like prostitute.
This is also such a function
In the same way, Shiratama Inari gives a oracle to Minamoto no Yoshiie.
Shiratama Inari is enshrined here outside the precincts of Yoyogi-Hachiman.
After all, the important parties are Minamoto no Yoriyoshi and Yoshiie.
It seems that many Minamoto no Yoritomo are enshrined at Shirahata Shrines nationwide.
Yoritomo may have worshiped Yoshiie as Genji's warrior god
Also, if you follow the blood of Seiwa Genji's Mitsunaka Tada and Emperor Yozei, you will be connected to the imperial family.
Mr. Soga is also an early imperial family, but there is a theory that he is a person of Baekje and Silla.
Soga introduced Buddhism in the 6th century, but the Buddha was sent from Baekje.
However, there were no monks, only the scriptures and Buddha statues.
Therefore, it seems that Buddhist thought from Silla (via Northern Wei) was taken in.
Buddhism such as Makai Buddhism, Kirin, and Myogen worship found in Japan is "Kakugi Buddhism" dyed with such Taoist ideas.
There is Seiwa Genji in the flow of Silla.
That is Yoshiie's younger brother, Shinra Saburo.
Besides, Kamo Jiro is also a "duck people" because he is a brother.
The ducks who are deeply involved with people such as Soga, Nakatomi, and Fujiwara are the gods of the generations of fire thunder gods (big lords) called Ebis, and Kotoshironushi is the second generation of the lords.
The Kotoshironushi (Omononushi) is the god of Suwa Shrine, and is the son of Takeminakata.
And the big lord Oomiwa is also Susanoo
Inari is the strange soul of the big lord Oomiwa, and Susanoo's wife god.
The men and women (fortunate souls and strange souls) become the big lord Oomiwa (Japanese soul), and become a set with Amaterasu Omikami (Mitama).
Isn't this the two gods of "Korean god" and "Su god" still enshrined in the imperial family?
"Korean god" is the big lord Oomiwa,
"God of Su" is Amaterasu Omikami
By the way, in ancient Taoist thought, women have elephants such as "water," "yin," and "moon."
I think there were many female shamans from ancient times in the sense of accepting the sun.
It seems that the female who gave birth to Shaka-sama and Confucius-sama was also a shamanic constitution.
It seems that women have the power to be "squeezed", as was the case with Himiko of Yamatai and the second generation of Iyo.
As seen in the Kojiki, Susanoo was given many harsh trials, and the great landlord ran off with the help of Susanoo's daughter Suserihime many times.
It is also a strange work that is manifested by the "comb" of Kushinadahime (Hikawa Omiyanome), and it is said that the messenger of the true god (Su = element) is the most powerful white fox.
It can be said that Shiratama Inari is the white fox of the true god (Susanoo) who has influenced the imperial family.
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