Azuminotakahashisetsuro Memorial Museum - Azumino

4.1/5 に基づく 8 レビュー

Contact Azuminotakahashisetsuro Memorial Museum

住所 :

408-1 Hotakakitahotaka, Azumino, Nagano 399-8302, Japan

電話 : 📞 +88
Postal code : 399-8302
Webサイト : http://setsuro-museum.com/
Opening hours :
Saturday 9AM–5PM
Sunday 9AM–5PM
Monday Closed
Tuesday 9AM–5PM
Wednesday 9AM–5PM
Thursday 9AM–5PM
Friday 9AM–5PM
カテゴリ:

408-1 Hotakakitahotaka, Azumino, Nagano 399-8302, Japan
橘田 南條康子 on Google

こじんまりとして洒落た建物も素敵な記念館。 節郎の主な作品が近くで見られ、パワーを感じることが出来ます。 生家にもあがることが出来、じっくりと時代に浸れます。
A nice memorial hall with a small and stylish building. You can see the main works of Setsuro nearby and feel the power. You can also go up to your birthplace and immerse yourself in the times.
みずもとみちまさ on Google

漆工芸作家で有名な人の美術館です❗素晴らしい作品ばかり展示して有ります❗因みに長野冬季オリンピックの漆工芸メダルの作家であり、メダルも展示して有ります 見ごたえの有る美術館です。
It is a museum of people who are famous for lacquer craftsmen ❗ Only wonderful works are exhibited ❗ By the way, he is a writer of lacquer craft medals for the Nagano Winter Olympics, and medals are also exhibited. It is a spectacular museum.
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Y Taki on Google

ゆったりと漆工芸が鑑賞できます 美術館の外観はとてもお洒落です
You can relax and appreciate lacquering crafts The appearance of the museum is very fashionable
井口秀賢 on Google

高橋節郎のうるし作品は圧巻。また美術館からの北アルプスの眺めも素敵。 スタッフの対応も丁寧で好感がもてました。
Setsuro Takahashi's lacquer work is a masterpiece. The view of the Northern Alps from the museum is also wonderful. The staff was polite and I liked it.
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pugno9 on Google

漆工芸を芸術の領域に昇華させた幻想的な作品群と採光を巧みにとりいれた静的な空間が 心を落ち着かせます。 こちらの施設は四季毎に展示内容が替わるそうなので年に数回は楽しめる事になります。 建屋はモダン美術館そのものといった面持ちの白基調で好天時には眩しい感じですね、 また隣接する生家は周囲の田園風景に自然に溶け込んでいました。 安曇野ICから20分位 整備された駐車場は広い
A fantastic group of works that sublime lacquer craft into an artistic area and a static space that skillfully incorporates lighting Calms the mind. The contents of this facility change every four seasons, so you can enjoy it several times a year. The building looks like a modern art museum itself and looks dazzling in fine weather, The adjacent birthplace naturally blended into the surrounding countryside. About 20 minutes from Azumino IC Well maintained parking lot
K
Keiko Sakuma on Google

普段は見ることのない、鎗金、螺鈿、蒔絵、乾漆などの、漆工芸を間近で感じることができます。体験講座も企画されていてホームページで日程を確認できます。 館内は作品が多数展示されている他、企画展もあり見ごたえがあります。 隣接している高橋節郎氏の生家に入り、当時のままの古いガラス越しにみる庭園も美しかったです。 休憩スペースとなっている土蔵では吹き抜けの中2階になっていてテーブルと椅子が設置されており、ゆっくりと作品集を閲覧したり、しばらく休憩することができました。 蔵が建てられた時のままの立派な梁を見ることができたのも良かったです。梁には墨で棟梁の名前が記されていました。 中庭には大変立派な多行松を見上げて、高橋節郎氏もこの松と親しんだのかと思うと感慨深いものがありました。 交通機関がないので、車または穂高駅からタクシーとなりますが安曇野を感じることができる施設だと思います。
You can feel up close to lacquer crafts such as spear gold, lacquer, lacquer work, and dry lacquer that you do not normally see. A hands-on course is also planned and you can check the schedule on the website. In addition to the many exhibits on display in the hall, there are also planned exhibitions that are worth seeing. The garden seen through the old glass from the neighboring Shiro Takahashi's birthplace was also beautiful. In the storehouse, which is a resting space, it is located on the mezzanine level of the colonnade, where tables and chairs are installed, so I was able to browse the collection of works slowly and take a break for a while. It was also nice to be able to see the splendid beams as they were when the warehouse was built. The name of the master beam was written on the beam with ink. In the courtyard, I was deeply moved when I looked up at the magnificent pine tree and thought that Mr. Shiro Takahashi was familiar with this pine tree. Since there is no transportation, you can take a taxi from the car or Hotaka Station, but I think it is a facility where you can feel Azumino.
t
to i on Google

漆芸術家 高橋節郎さんの美術館です。高橋節郎さんの希望により、外観は豊田市美術館の高橋節郎館に近いものとなっており、池に空や風景が美しく映りこむところも似ています。生家は江戸時代のものですが、明治に手が入れらているため座敷と土間が江戸時代の状態とは違っているそうです。当時馬車回しだった檜葉の木も立派です。蔵は天井を見上げると、お施主さんの名前入り。アートだけでなく、建築好きも楽しめる美術館です。
It is a museum of lacquer artist Setsuro Takahashi. At the request of Setsuro Takahashi, the exterior is similar to the Setsuro Takahashi Museum of the Toyota Municipal Museum of Art, and the sky and scenery are beautifully reflected in the pond. The birthplace is from the Edo period, but it seems that the tatami room and the dirt floor are different from the state of the Edo period because it was maintained in the Meiji era. The Hinoha tree, which was a carriage at that time, is also magnificent. When the warehouse looks up at the ceiling, the owner's name is entered. It is a museum where not only art but also architecture lovers can enjoy it.
タリツカズ on Google

漆を芸術に高めた人だそうだ、高橋節郎。 学芸員さんの話がなかなか面白かった。 生家が併設、倉が3つ有り、裕福な家庭に育ったらしい。 前衛芸術的な漆の作品。 穂高の女神(立体版)にはちょっとひいた。 屏風はいい感じ(ただしレプリカ)。 道沿いにあるが、場所は見つけにくい。 自転車で行ったがうっかり見落として行き過ぎた。
Setsuro Takahashi is said to be the person who raised lacquer into art. The curator's story was quite interesting. It seems that he grew up in a wealthy family with a birthplace and three warehouses. Avant-garde artistic lacquer work. I was a little drawn to the goddess of Hotaka (three-dimensional version). The folding screen feels good (but a replica). It's along the road, but it's hard to find a place. I went by bicycle, but I inadvertently overlooked it and went too far.

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