アートラボ新大阪
4.1/5
★
に基づく 7 レビュー
Contact アートラボ新大阪
住所 : | Nishinakajima, Yodogawa Ward, 〒532-0011 Osaka,Japan |
電話 : | 📞 +89 |
Webサイト : | https://www.shinosaka-art.com/ |
カテゴリ: |
塾
,
Art school
,
|
街 : | Osaka |
野
|
野村栄子 on Google
★ ★ ★ ★ ★ |
小
|
小嶋学 on Google
★ ★ ★ ★ ★ |
ゴ
|
ゴーヤ太郎 on Google
★ ★ ★ ★ ★ 高3の春頃から国立芸大に行きたいと思いはじめ、その頃に初めてデッサンを勉強しようと思いました
他の大手予備校や、有名なデッサン教室を4件ほど回って見学、体験させていただいた中で最も良い指導をしてくださったアートラボに決めました。しっかりと丁寧に熱意を持って教えて頂けて、無事11ヶ月という短い勉強期間で国立合格できました
あちこち回ったからこそ思いましたが、アートラボのデッサン指導力はピカイチだと思います
「うち来といたら合格さしたる」と言ってくださった先生の言葉を信じて良かったと思っています
先生の明るいお人柄にも惹かれ、受験のストレスもほとんど感じず、のびのび自分の絵と向き合うことが出来て、充実した時間が過ごせました
指導力は実績にしっかり表れています笑
アートラボのおかげで、もっと絵が好きになりました
I began to want to go to National Art University from about the spring of high three, and I was about to study drawing for the first time at that time
I decided to visit the other major preparatory school and the Art Lab, which gave me the best instruction of visiting the 4 famous drawing classes. He taught me carefully and with enthusiasm, and I was able to pass the national exam in a short study period of 11 months.
I thought it was around here and there, but I think the drawing power of Art Lab is Pikaichi
I believe it was good to believe in the words of the teacher who said "I would pass if I said you came from home"
I was attracted by the bright personality of the teacher, I felt almost no stress of the exam, I was able to face my own picture freely, I had a good time
The leadership is clearly shown in the results.
Thanks to the Art Lab, I became more fond of painting
|
石
|
石川亜有子 on Google
★ ★ ★ ★ ★ 咲くやこの花中学校の受験では、先生の熱いご指導と的確なアドバイス(目線の向き、手の動きetc...)のおかげで、無事合格することができました。基礎をしっかりと教えていただいていたので当日の試験も「落ち着いて励むことができた」と言っておりました。
合格出来たのも先生のご指導のお陰です!!!
現在も更に高いレベルを求めており、教室に通わせていただいております。
In the examination for Sakuya and this flower junior high school, I was able to pass safely thanks to the teacher's hot guidance and accurate advice (direction of eyes, hand movement etc ...). He told me the basics so he said, "I was calm and able to work hard."
I was able to pass because of the teacher's guidance! ! !
We are still looking for a higher level and we are going to the classroom.
|
S
|
Sato K on Google
★ ★ ★ ★ ★ 未経験から3ヶ月で公立学校合格できました。
(フリーコース選択)
経験者、未経験者問わず、的確な指導を受けられます。
個人の現時点でのレベルを見極め指導ポイントを変えてられました。
デッサンだけで無く、色彩、立体など幅広くカバーされています。特に立体は彫塑の専門家でプロとして活躍されていた先生なので、受験科目に立体がある方は特にお勧めします。また立体をする事でデッサン上達にも繋がったと思います。
粘土が受験科目だった私にはこの教室と出会いが合格の決め手だと思っています。
From my inexperience, I was able to pass a public school in 3 months.
(Free course selection)
Both experienced and inexperienced people can receive accurate guidance.
I was able to identify the current level of the individual and change the teaching points.
Not only drawings, but also a wide range of colors and solids. In particular, 3D is a teacher who was an expert in sculpture and was active as a professional, so I highly recommend those who have 3D in the subject. I also think that the three-dimensional shape helped improve my drawing.
For me, who used to take clay, I think meeting this classroom is the decisive factor in passing.
|
え
|
えんぴつバトン on Google
★ ★ ★ ★ ★ 美術の勉強は中学校の授業までしかやった事のない未経験者だったのですが、先生方の指導のおかげで美大受験に合格出来ました。
いくつか他の美大予備校を体験してから選んだのですが、決め手になったのは指導が具体的&納得出来るまで教えて頂ける所でした。予め決められた課題を一斉にやるとかではなく、個人のレベルに合わせて課題を考えてくれます。
美大受験時はフリーコースを選択、合格後は週1で実力向上の為通っていました。
合格後は受験に必要なかったけれど、興味のあった石膏デッサンや透明水彩の指導もして頂けました。
大学に入ると、デッサンが嫌いという同級生ばかりで驚いたのですが、話を聞くと他の予備校でダメ出しばかりされて辛かったそうです。
アートラボ新大阪を選んでよかったと思いました。
I was an inexperienced person who had only studied art until the junior high school class, but thanks to the guidance of the teachers, I was able to pass the art school entrance exam.
I chose it after experiencing some other art school prep schools, but the deciding factor was that I could teach until I was satisfied with the specific guidance. Rather than doing predetermined tasks all at once, they will consider the tasks according to the individual level.
I chose a free course when I took the art school exam, and after passing it, I went there once a week to improve my ability.
After passing the exam, I didn't need to take the exam, but I was able to teach plaster drawings and transparent watercolors that I was interested in.
When I entered university, I was surprised to find that all my classmates didn't like drawing, but when I heard the story, I heard that it was hard for me to get rid of it at other prep schools.
I'm glad I chose Art Lab Shin-Osaka.
|
H
|
HR Z on Google
★ ★ ★ ★ ★ 騙されるな。
やさしい人ほど黙って去っていくもの。
抜群の合格実績なんて存在しない。
値段、指導の質、学習環境など、どれをとっても他の画塾に劣る。
自分は大学受験コースで受講していたが、指導に違和感を感じたので別の画塾に変更した。
詳細は以下に続く。
どうか最後まで読んでほしい。
まず、値段について。
受講したのはフリーコース(昼or夜)38000円/月。
一見他の画塾より少し安いくらいに見えるが、1日に3時間程度しかいられないのであればかなり高額の部類ではなかろうか。(自分は特別に6時間いた。)
また、画用紙代が一枚約60円毎回現金で必要であり、原価より数十円高めになっている。(手間賃と聞いていた。ほとんどの画塾では画用紙代は月謝に含まれているので取られない。)
夏期講習とは名ばかりで、やや本番形式になるだけで4万近く追加で必要な上、これが冬季、直前、春期と続く。(自分のときにはさらに模試と称して3000円かかることがあったが、夏期講習も模試も、その内容は他塾が毎日やっている"皆で同じ課題を解く"というのみだった。)
以上から、個人的な判断だが大手画塾の方が安いと思う。
次に指導について。
まず、京芸含め大学に関する情報がかなり少ない。(細かい大学説明なども無し。)
学科の面倒(模試の得点の管理等)も受けていない。
そして塾長以外は指導経験の浅い学生アルバイトである。
(アルバイト生の中には良くしてくれた人もいて、その方々には大変感謝しているが、所詮アルバイトなので毎日いるわけではないし、そもそもアルバイト頼みの画塾という構造自体がおかしいのではないか。)
その上、社会人コース、子ども、中学受験、高校受験、大学受験生が混在した教室をいっぺんに見ることで起こる質の劣化は言うまでもないだろうに、基本的に講師の中の一人だけ、まれに二人で教室を回している。
(通う生徒の一人一人に人生があることがもはや恐ろしい。)
また、使っている参考資料はほとんどが他塾のものをネットから拾ってきたものであった。
課題も基礎課題以外は思い付きだったり、アルバイトに元いた画塾の問題を聞いてそのまま使ったりしていた。(そもそも色彩と立体に関してはほとんど基礎的知識を教えてもらえないし、デッサンについては光源の設定すら知らない画塾だ。)
初めは指導を手厚く感じるかもしれないが、だんだんとほったらかしになっていった。入る前が一番手厚い。
(講師の中の一人には自分から聞きに行った以外は数ヶ月指導の会話をしなかった人もいた。)
学習環境については、置いてあるモチーフの少なさ、先にもあるが混在するコースの多様性にそぐわない指導要員の脆さ、競争仲間の少なさなど、粗を探すだけで1時間は十分話せるだろう。(新大阪駅から5分ではないし、トイレが和式なのはつらいし、永遠に流れてるマイケルジャクソンの曲が頭から離れなくなる。)
ともかく、この画塾への入会を視野に入れているなら、面倒くさがらずに他の画塾も見てから検討すべきだ。
自分は短い間の在籍だったが、失われた時間とお金は戻ってこないし、自分より相当長い時間を失ってから気づいた同志が路頭に迷う姿も見た。
僕が誰なのかバレるのを分かっていてもこれを書くのは、言うまでもなく、これから新しい挑戦に挑もうとする人々のためだ。
勿論、この画塾を良しとする生徒もいたのだろうが、悪しとする生徒は黙って出ていくのだから、誰かがその悪い部分を言わなくちゃいけない。
(そもそも僕も黙って去るつもりだった。だって他のレビュー全てに塾長が返信しているんだから。)
他塾に移ったからこそ分かるが、思っている以上に、受験における基本というのは自分自身の感性に響いてくる。
知識も経験も希薄な画塾で育つのが、知識も経験も希薄な人間なのは当たり前のこと。
対して、知識や経験の豊富な塾で、優秀な師の元で学ぶことは、初心者も上級者も関係無く本当にかけがえのない経験になる。
通うなと言っている訳ではない。よく考えてから決めてほしい。
どうか、Googleの評価なんかに踊らされず、正しい判断を。
Don't be fooled.
The gentler the person, the more silently they leave.
There is no outstanding passing record.
The price, quality of instruction, learning environment, etc. are all inferior to other art schools.
I was taking the university entrance exam course, but I felt uncomfortable with the instruction, so I changed to another painting school.
Details follow below.
Please read to the end.
First, about the price.
I took a free course (day or night) for 38,000 yen / month.
At first glance, it looks a little cheaper than other art schools, but if you can only spend about 3 hours a day, it's probably a fairly expensive category. (I was specially 6 hours.)
In addition, the cost of drawing paper is about 60 yen per sheet, which is required in cash each time, which is several tens of yen higher than the cost price. (I heard that it is a labor fee. Most drawing schools do not take the drawing paper fee because it is included in the monthly fee.)
The summer class is just a name, and it is necessary to add nearly 40,000 just to the production format, and this continues in winter, just before, and spring. (In my case, it sometimes cost 3000 yen to call it a mock exam, but the content of both the summer class and the mock exam was only "solving the same problem together" that other cram schools do every day.)
From the above, I personally think that the major art school is cheaper.
Next, about guidance.
First of all, there is very little information about universities, including Kyoto City University of Arts. (There is no detailed university explanation.)
I have not taken care of the department (management of the score of the mock exam, etc.).
And other than the head of the school, he is a student part-time job with little teaching experience.
(Some of the part-time students have made me better, and I am very grateful to them, but after all, I am not every day because I am a part-time job, and the structure of the art school that relies on part-time jobs is not strange in the first place. Is it?)
Besides, not to mention the deterioration of quality caused by seeing a classroom with a mixture of adult courses, children, junior high school exams, high school exams, and university exams at once, basically only one of the instructors, rarely two. People are turning the classroom.
(It's scary that each student who attends has a life.)
In addition, most of the reference materials used were those from other cram schools that were picked up from the Internet.
As for the assignments, I had an idea other than the basic assignments, or I heard the problem of the painting school that was based on my part-time job and used it as it was. (In the first place, it is a painting school where you can hardly teach basic knowledge about colors and solids, and you do not even know the setting of the light source for drawing.)
At first, the guidance may seem generous, but gradually it became loose. It is the thickest before entering.
(Some of the instructors did not have a teaching conversation for several months except when they went to hear from themselves.)
Regarding the learning environment, it is enough to talk for an hour just by looking for rough things such as the small number of motifs placed, the fragility of the instructors who are not suitable for the diversity of the mixed courses, and the small number of competitors. Let's go. (It's not 5 minutes from Shin-Osaka station, it's hard to have a Japanese style toilet, and Michael Jackson's song that is playing forever is stuck in my head.)
Anyway, if you are looking to join this art school, you should look at other art schools without any hassle.
Although I was enrolled for a short time, the lost time and money did not come back, and I saw comrades who noticed after losing a considerable amount of time than myself lost their way.
I write this, even if I know who I am, for those who are about to take on new challenges.
Of course, there may have been some students who liked this art school, but the students who disliked it went out silently, so someone had to say the bad part.
(In the first place, I was going to leave silently, because the head of the school replied to all the other reviews.)
As you can see from moving to another cram school, the basics of taking an examination resonate with your own sensibility more than you think.
I grow up in a painting school with little knowledge and experience, but it is natural that I am a person with little knowledge and experience.
On the other hand, studying under a talented teacher at a cram school with abundant knowledge and experience is a truly irreplaceable experience for both beginners and advanced students.
I'm not telling you not to go. I want you to think carefully before deciding.
Please do not be fooled by Google's evaluation and make the right decision.
|
Write some of your reviews for the company アートラボ新大阪
あなたのレビューは、情報を見つけて評価する際に他の顧客に非常に役立ちます
Nearby places in the field of 塾, Art school,
Nearby places アートラボ新大阪