Kajiwaratanitochinoki Park - Hachioji
4/5
★
に基づく 8 レビュー
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住所 : | 2 Chome-3344 Motohachiojimachi, Hachioji, Tokyo 193-0826, Japan |
Postal code : | 193-0826 |
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Park
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Sonchou K.K. on Google
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森
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森成樹 on Google
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Mr. M on Google
★ ★ ★ ★ ★ 広くてトイレあり
Spacious with toilet
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の
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のモク愛煙家 on Google
★ ★ ★ ★ ★ 自然いっぱいのよい場所です。
It is a good place full of nature.
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崇
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崇 on Google
★ ★ ★ ★ ★ 冬の間トイレは閉鎖されてます(´・ω・`)
The toilet is closed during winter (´ ・ ω ・ `)
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T
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T. Yama on Google
★ ★ ★ ★ ★ 緑多き開放感のある公園。澄んだ空気に小鳥のさえずり。
A park with a lot of green and open feeling. Little birds sing in the clear air.
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星
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星野聖子 on Google
★ ★ ★ ★ ★ 高尾山駅の手前の住宅地の中にある公園です。
It is a park in a residential area in front of Takaosan Station.
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清
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清水太郎 on Google
★ ★ ★ ★ ★ この辺りに梶原谷戸と言われる処が有りました。高速道路と霊園にホーメストタウンで、風景は変わってしまいました。梶原氏の記録が少ないのには、理由があるのです。後北条氏がこの地方に勢力を伸ばす前には、大石氏がこの地域を治めていたのです。大石定久公は、反北条氏だったのです。梶原政景の母は、大石定久なのです。梶原政景は、最後まで反北条氏を貫きました。その為と思われますが、北条氏氏照公が、八王子城を築城してこの山の根地域の領主に成ると、梶原氏の家臣たちも服従するか、梶原政景と共に此の地を去るかの選択を迫られたのでだと思います。宝生寺と西蓮寺の住職が、八王子城で遷化しています。住吉神社の神官の小川氏も討ち死にしていますが、その討ち死にした人々の中に梶原氏と覚しき名前が、見当たりません。神官としての梶原氏は、北条氏の滅亡後に此の地へ戻ったと思われます。
関東管領(上杉憲実)奉行人奉書(「前田家所蔵文書」)
「大石遠江守入道殿(道守・信重) 冶部丞泰規(島田)」
東福寺雑掌申す、武蔵国多西郡船木田庄領家年貢の事、寺家知行相違なきのところ、領主等難渋の間、去年応永卅十三(年)十一(月)二(日)重ねて京都より御教書をなし下されおわんぬ。案文壱通裏を封じこれを遣わす。ここに平山参河入道・梶原美作守・南一揆の輩、年貢を拘留せしむるの間、有名無実と云々。はなはだしかるべからず。所詮御教書を守り、未進と云い、厳密にその弁を致すべきの旨、おのおのこれを相触れ、寺家の雑掌に沙汰し渡さるべきの由候なり。 よって執達くだんの如し。
応永三十四年五月十三日 冶部丞(花押)
修理亮(花押)
大石遠江入道殿
梶原氏は、梶原景時の孫の景継が家を再興し幕府に出仕している。その子景家の娘は大石憲重の妻となっている。また景時の母が横山孝兼の娘であったことなどから多摩地域との関係が深い。「上杉禅秀の乱」の頃には梶原兄弟(美作守・但馬守)や梶原能登守の三家があり、「鎌倉年中行事」によれば御所奉行の役についている奉公衆である。梶原美作守は船木田庄由比郷横川村(八王子市元八王子町)に館跡があり、近くの八幡社の棟札によれば、寛正四年(1463)十月二十一日梶原修理亮家景、文明十七年(1485)十月十六日梶原修理亮入道道賢の名前を確認することができる(『新編武蔵風土記稿』元八王子村の項)。両氏とも同一人物で、美作守の次の代の人物と想定できる。特に梶原美作守の名は『鎌倉大草紙』などにも見える。応永二十四年(1417)三月鎌倉府の修理がおこなわれた時、足利持氏は梶原美作守の屋敷に一ヶ月ほど滞在したという。この村の奥の小字御霊谷に御霊社があり、鎌倉権五郎景政を祖神として祀っており、この子孫である梶原氏の祭神とかんがえられる。おそらく、武州南一揆の梶原氏の本拠地はこのあたりであったろう。多摩御陵の周囲の著書辺見敏刀さんは、この裏の田圃が梶原景時の舘跡であるとされています。
There was a place called Kajiwaratanito around here. The landscape has changed, with the highway and the cemetery in Homest Town. There is a reason that Mr. Kajiwara has few records. Before Gohojo gained power in the region, Oishi ruled the region. Sadahisa Oishi was anti-Hojo. Kajiwara Masakage's mother is Sadahisa Oishi. Kajiwara Masakage penetrated anti-Hojo to the end. This is probably because Mr. Hojo, who built Hachioji Castle and became the lord of the roots of the mountain, either chose to submit his or her servants to Kajiwara or leave here with Masakage Kajiwara. I think that was pressed. The priests of Hosho-ji and Sairenji have transitioned to Hachioji Castle. Mr. Ogawa, a priest of Sumiyoshi Shrine, has been killed, but the name of Kajiwara is unknown among those who died. It seems that Kajiwara as a priest returned to this area after the destruction of Hojo.
Kanto territory (Noriomi Uesugi) magistrate's book ("Maeda family documents")
“Oishi Tomi Mamoru Ido (Michimori / Nobushige) Yabe Joji (Shimada)”
Tofuku-ji Temple Zosho, Funakida Shoryo Rikuya, Musashi-Kunitanishi-gun I'm sorry to have made a teaching book. I will send this with the back of the bill. Here, he is famous for his innocence while he detained the tribute to Hirayama Sangawa, Mikami Kajiwara, and the Minami riot. Hana is not sure. After all, it is the reason why the textbook must be followed, that it should be said that it has not progressed, and that it should be strictly defended. It's like Tsuda-kun.
May 13, 1964
Ryo Ryo (Hanaoshi)
Oishi Tomi entrance path
Mr. Kajiwara revives his house and works for the Shogunate by his grandson, Keiji Kajiwara. The daughter of the son is the wife of Noriyuki Oishi. In addition, his mother was a daughter of Takakane Yokoyama, and his relationship with the Tama area is deep. At the time of "Uesugi Zenhide no Rebellion", there were three families, Kajiwara Brothers (Mimasakamori and Tajima Mamoru) and Kajiwara Notomori. Kasujiwara Misakumori is located in Yukikawa-mura, Funakida-Shoyu-go (Hachioji-machi, Hachioji-shi), and according to the Hachiman Shrine's bill, according to the Kanji 4th (1463) Kajiwara Repair Ryoke on October 21, 1463. You can check the name of Michiken Kajiwara on the 16th of October, 1485 (1485). Both are the same person and can be assumed to be the next generation of Mamoru Mori. In particular, the name of Kasumihara Kasumimori can be seen in Kamakura Osogami. When repairs were made in Kamakura Prefecture in March 1417, Ashikaga Mochi stayed at the residence of Misakumori Kajiwara for about a month. There is a spiritual shrine in Oreiya, a small suburb in the back of this village, which enshrines Kamakura Gongoro Keisei as an ancestor, and is thought to be a descendant of the descendant Kajiwara. Perhaps the hometown of Mr. Kajiwara of the Bushu Minami riot was around here. According to Toshiro Henmi, a book written around Tama Goryo, the rice fields on this back are the ruins of Kajiwara Keitoki.
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