Hakusui Shrine - Seki
4.5/5
★
に基づく 8 レビュー
Contact Hakusui Shrine
住所 : | 〒501-2901, Itatori, Seki, Gifu 501-2901, Japan |
Postal code : | 501-2901 |
カテゴリ: |
V
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Votti Daydollar on Google
★ ★ ★ ★ ★ 山の中に秘境を見た。
I saw a hidden place in the mountains.
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大
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大矢健司 on Google
★ ★ ★ ★ ★ 良い運転になりました
Good driving
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M
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Masaru Sekiguchi on Google
★ ★ ★ ★ ★ 白水の滝 隣ひっそりと
Shiramizu Falls quietly next door
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や
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やまうちあきら on Google
★ ★ ★ ★ ★ 川がめっちゃキレイ。
ちょっとした山道ですが、ぜひ奥まで行ってほしい。
駐車場は、橋の手前に2台くらい停められるスペースがある。
近くに人気蕎麦屋があるから、食べた後に行くのもいいね^^
The river is really beautiful.
It is a little mountain path, but I want you to go all the way.
In the parking lot, there is a space where about 2 cars can be parked in front of the bridge.
It's good to go after eating because there is a popular soba shop nearby
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t
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toi craft on Google
★ ★ ★ ★ ★ 山の中にひっそりと佇む 力強く美しい滝。
滝までの道のりは少々険しく滑りやすい場所もあるので、動きやすい服装、靴で行かれるのをお勧めいたします。
橋の手前に車を停められるスペースが4台ほどありました。
A powerful and beautiful waterfall that stands quietly in the mountains.
The road to the waterfall is a little steep and slippery in some places, so it is recommended that you wear comfortable clothes and shoes.
There were about 4 spaces in front of the bridge where you could park your car.
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T
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Tomoki Uemura on Google
★ ★ ★ ★ ★ ちょっと、キツイ道程ですが楽しくほどほどで、滝まで行けます♪子供達は、ちょっとした冒険で楽しく登れますよ♪歩く道は良くないので雨上がりは、行かない方がいいです(*´ω`*)
It's a bit hard, but it's fun but it's fun and you can go to the waterfall ♪ Children can climb with a little adventure ♪ The walking path is not good so it is better not to go after the rain (* 'ω `*)
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お
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おとらさん on Google
★ ★ ★ ★ ★ 深山で修行をする山伏の気分
を少しだけ味わえます。
滝にたどり着くまでの、
この険しい山道を上ることで、
目の前にそびえ立つ、貴高き高賀山に
対峙し、己の向かいにあるものは、
おおきなこの山ではなく、小さな自分
であることに、気付かされます。
奈良時代以前より
ひときわ高くそびえる高賀山を
神と崇めて信仰の対象とし
時に厳し修行の場としたことで
高賀山信仰は、生まれました。
それは、千三百年以上の歴史を
積み重ねて、現在に至ります。
対峙する行為は、今も昔も、
多くの人々のこころを
癒し続けています。
日本の古神道においても、
水源・狩猟の場・鉱山・森林
などから得られる恵み、雄大な容姿や
火山などに対する畏怖・畏敬の念から
山や森を抱く山は、神奈備(かんなび)
という神が鎮座する山とされ、
神や御霊が宿る、あるいは降臨する(神降ろし)場所
と信じられてきました。
時として磐座(いわくら)・磐境(いわさか)
という常世(とこよ・神の国や神域)
と現世(うつしよ)の端境として、
祭祀が行われてきました。
また、死者の魂(祖霊)が山に帰る
「山上他界」
という考えもあります。
(この他は海上他界、地中他界など)
これらの伝統は神社神道にも残り、
石鎚山や諏訪大社、三輪山のように、
山そのものを信仰している事例もあります。
農村部では水源であることと関連して、
春になると山の神が里に降りて田の神となり、
秋の収穫を終えると山に帰るという信仰もあります。
また仏教でも、世界の中心には須弥山(しゅみせん)
という高い山がそびえていると考えられ、
空海が高野山を、最澄が比叡山を開くなど、
山への畏敬の念は、より一層深まっていきました。
平地にあっても仏教寺院が「○○山△△寺」と、
山号を付けるのはそのような理由からです。
チベット仏教でも聖なる山は信仰の対象ですが、
信仰は山自体に捧げられ、その山に登るのは
禁忌とされる場合が多数です。
一方で日本では、山頂に達することが
重要視されるのは着目されるところです。
日本人の場合、山自体を信仰する気持ち
に加え、そこから早朝に拝むことができる
ご来光を、太陽信仰・来世信仰と重ねました。
さらには、山頂のさらにその先(彼方)に
あるもの(あの世)を信仰している
ことが原因とされます。
日本ではアニミズムとしての太陽信仰と
山岳信仰が結びついているのです。
その後、密教、道教の流れをくんだ修験者や
山伏たちが、俗世との関わりを絶ち、
悟りを開くために山深くに入り修行を行うように
なりました。
これは、後に修験道や呪術的宗教などを
生み出す土台となります。
【修験道の誕生】
日本において、山岳信仰が、日本古来の古神道や、
伝来してきた仏教(特に天台宗や真言宗などの密教)
への信仰と結びついて、「修験道」とされる独自の
宗教が生み出されました。
修験道は、修行により吸収した山の霊力を人々に
授けるというもので、役小角が創始したとされます。
現在も、
「本山派」(天台宗)あるいは
「当山派」(真言宗)の修行僧
(山伏、あるいは修験者などと呼ばれる)が、
伝統的な修験道の修行を行っています。
それらの信仰の形には、次の1.2.3のような
代表例があります。
1.死者の霊が集うとされる山への信仰
日本には、恐山や月山、立山、熊野三山など、
死者の霊が死後にそこへ行くとされている
山が各地に存在しており、それらの山々が信仰の
対象となることがあります。
2.神霊がいるとされる山への信仰
宇佐神宮の奥宮である御許山や、
大神神社の御神体とされる三輪山や、
役小角が開いたとされる大峰山など、
山としては規模が小さいが、あるとき、
その山に神霊がいるとされて、
以後信仰の対象となることがあります。
3.水源である山への信仰
白山など、周辺地域を潤す
水源となりうる山を信仰するものです。
水の流れは、龍へと変化し、龍神信仰へと
発展していきます。
そして、龍は、自然界の象徴として
祀られる存在となります。
なお、民衆の間でも信仰の顕れとして登山を行う
習慣がありました。
現在でも、霊場といわれる山岳をはじめとして、
山には多くの人々が登っています。
おそらく、この白水龍神は、上記 3のタイプに
当たる信仰形態に分類されます。
瀧に至る”修験道”で、多くの
龍の形ににた木々や、
龍のうろこのような表面の岩肌
などを目にします。
その霊力で、瀧に向かう人たちに
宿る邪念は、削ぎ落とされていきます。
登るたび、汗を流す都度、邪念は、蒸発し
瀧にたどり着くという一念だけが、
見事に蒸留されていきます。
この瀧の水は、飲料もできるとの、
表示がありました。
たどり着くまでで乾ききった、体内を
澄みきった、霊水で満たしてみてください。
霊水により、邪念の入る余地がなく、
あなたの体内は、既に最強の状態となります。
澄みきった思いだけが、あなたの芯に宿っています。
謂れはわかりませんが、
この瀧では、以前より積み石がされている
光景をよく目にします。
この険しい”修験道”を経て達したこの場所は、
まさにご利益そのものです。
気持ち的には、いつまでもここに佇んでいたいと
いう思いは、大いに共感できます。
そういった、思いを石にこめ、
自分を、投影する存在として、
その場に、残していきます。
このご利益が、いつまでも
受けられますように、私も積み石をして
帰路に向かいました。
Feeling of Yamabushi practicing in the deep mountains
You can taste a little.
Until you reach the waterfall
By climbing this steep mountain road
On the noble Mt. Koka that rises in front of you
The ones that face each other and are opposite you
Not this big mountain, but a small self
It is noticed that.
From before the Nara period
Mt. Koka, which rises exceptionally high
Worship with God and make it an object of faith
Sometimes it was a place for strict training
The Takagayama faith was born.
It has a history of over 1,300 years
Stacked up to the present.
The act of confronting is now and in the past
The hearts of many people
I continue to heal.
Even in Japanese Ko-Shintō
Water sources, hunting grounds, mines, forests
Blessings obtained from such things, magnificent appearance
From awe and awe for volcanoes
The mountain that embraces the mountains and forests is Kannabi
It is said that the mountain where the god is enshrined
The place where the gods and spirits dwell or descend (haunt)
Has been believed.
Sometimes Iwakura and Iwasaka
The everlasting world (Tokoyo, the kingdom of God and the sanctuary)
And as a border of this world (Utsushiyo)
A ritual has been held.
Also, the soul of the dead (the ancestral spirit) returns to the mountain.
"Yamagami other world"
There is also the idea.
(Other than this, the other world at sea, the other world under the ground, etc.)
These traditions remain in shrine Shinto,
Like Mt. Ishizuchi, Mt. Suwa, Mt. Miwa,
There are also cases of worshiping the mountain itself.
In connection with being a water source in rural areas,
In spring, the mountain god descends to the village and becomes the rice field god.
There is also a belief that they will return to the mountains after the autumn harvest.
Also in Buddhism, Mt. Meru is at the center of the world.
It is thought that a high mountain called
Kukai opens Mt. Koya, Saicho opens Mt. Hiei, etc.
The awe of the mountains has deepened even further.
Even if it is on a flat ground, the Buddhist temple is called "○○ mountain △△ temple"
That's why we give the mountain number.
Even in Tibetan Buddhism, the sacred mountain is an object of worship,
Faith is dedicated to the mountain itself, and climbing that mountain is
It is often contraindicated.
On the other hand, in Japan, reaching the summit
What is important is the point of interest.
In the case of Japanese people, the feeling of believing in the mountain itself
In addition, you can worship early in the morning from there
The sunrise was overlapped with the belief in the sun and the belief in the afterlife.
Furthermore, beyond the summit (beyond)
Believe in something (the world)
Is the cause.
In Japan, the belief in the sun as animism
Mountain worship is tied together.
After that, the trainees who followed the flow of esoteric Buddhism and Taoism
Yamabushi and others cut off their relationship with the world
Go deep into the mountains and practice to gain enlightenment
became.
This later became Shugendo, magical religion, etc.
It will be the foundation to create.
[Birth of Shugendo]
In Japan, mountain worship is the ancient Japanese Shinto and
Buddhism that has been introduced (especially esoteric Buddhism such as Tendai sect and Shingon sect)
Unique to Shugendo in connection with faith in
Religion was born.
Shugendo gives people the spiritual power of the mountains absorbed by their training.
It is said that En no Gyōja was founded by giving it.
Even now,
"Honzan-ha" (Tendai sect) or
"Tozan-ha" (Shingon Buddhist) monk
(Called Yamabushi, or a trainee),
We practice traditional Shugendo.
The forms of those beliefs are as follows: 1.2.3
There is a typical example.
1. Faith in the mountains where the spirits of the dead are supposed to gather
In Japan, Osorezan, Gassan, Tateyama, Kumanosanzan, etc.
The spirits of the dead are supposed to go there after death
There are mountains all over the place, and those mountains are of faith
It may be subject to.
2. Faith in the mountain where the spirit is said to be
Omotosan, the inner shrine of Usa Jingu,
Mt. Miwa, which is said to be the main shrine of Oomiwa Shrine,
Mt. Omine, which is said to have opened En no Gyōja,
It's a small mountain, but at one point
It is said that there is a spirit on the mountain
After that, it may be the object of worship.
3. Faith in the mountain, which is the water source
Moisturize the surrounding area such as Hakusan
It worships mountains that can be a water source.
The flow of water changes into a dragon and becomes a dragon god worship
It will continue to develop.
And the dragon is a symbol of the natural world
It will be enshrined.
In addition, even among the people, climbing as a manifestation of faith
I had a habit.
Even now, including the mountains called sacred places,
Many people are climbing the mountain.
Probably, this Hakusui Ryujin is in the above 3 types
It is classified into the corresponding form of faith.
Many "Shugendo" leading to Taki
Trees in the shape of a dragon,
Rocks on the surface like scales of a dragon
And so on.
With that psychic power, to those who head for Taki
The wickedness that dwells will be scraped off.
Every time I climb and sweat, my anxiety evaporates
The only idea of getting to Taki is
It will be distilled wonderfully.
This waterfall can also be used as a drink.
There was a display.
The inside of the body, which is dry by the time you reach it
Try filling it with clear, sacred water.
Due to the sacred water, there is no room for evil
Your body is already in the strongest state.
Only clear thoughts are in your core.
I don't know what it is,
In this waterfall, stones are piled up more than before
I often see the sight.
This place reached through this steep "Shugendo"
It's just the benefit itself.
Feelingly, I want to stay here forever
I can really sympathize with that feeling.
Put your thoughts into the stone,
As a person who projects himself
I will leave it on the spot.
This benefit is forever
I also piled up stones so that I could receive it
I went home.
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ひ
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ひと on Google
★ ★ ★ ★ ★ 私の秘境。
心身が疲れるとマイナスイオンを浴びて、パワーをもらいに行く場所です。
山の奥深くに、不動明王様、滝がありとても素敵な空間です。?
駐車場はないし、プチ登山になるので注意ですけど?
My unexplored region.
When you get tired of your mind and body, you will be exposed to negative ions and go to get power.
Deep in the mountains, there is Fudo Myo-sama and a waterfall, which is a very nice space. ?
There is no parking lot and it will be a petite mountain climbing, so be careful ?
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